Thursday, June 4, 2015

Maulana Mohammad Asri Yusof: Anak Cucu Nabi S.A.W Yang Dilupa Dan dipinggirkan

PENDUSTAAN SYIAH TENTANG ANAK CUCU NABI S.A.W
Fail 1
Sejarah itu menggumpulkan riwayat-riwayat yang betul dan karut …..
Anak-anak Nabi saw:
1. Kasim  (anak dari Khadijah r.a – wafat sejak kecil)
2. Abdullah (anak dari Khadijah r.a – wafat sejak kecil)
3.  Tayib  atau Tahir (anak dari Khadijah r.a – wafat sejak kecil)
4. Ibrahim ( anak dari Mariah al Qibti r.a – wafat sejak kecil) ……..

Fail 2
Ibrahim meninggal umur 16 bulan.  Ada ulama kata Tayib atau Tahir itu adalah Abdullah.
Anak perempuan nabi s.a.w:
1. Zainab ( Isteri kepada Abul ‘As ) – lahir tahun 10 sebelum kenabian, anak gadis yang awal masuk Islam. berhijrah di jalan Allah. Keguguran kandungan apabila nak berhijrah dan terpaksa tangguh. Suaminya anak saudara Khadijah. Abul As masuk islam tahun 6H dan Ia digelar al Amin.Lepas islam baru hijrah ke Madinah menyusul Zainab. Zainab meningal pada tahun ke 8 H. Abul As sahid di perang Yamamah pada tahun 12 H zaman saidina Abu Bakar sebagai Khalifah.
2. Ruqaiyah ( Isteri Usman bin Afan )
3. Fatimah ( Isteri Ali bin Abi Thalib)
4. Ummi Kalsom ( Isteri Usman bin Afan)
Cucu nabi lelaki:
1. Ali bin Abul Ash – cucu lelaki pertama nabi s.a.w. Lahir pada 7 atau 8 tahun sebelum Hijrah. Hidup bersama nabi sebab ayahnya belum Islam.
2. Abdullah bin Usman
3. Hasan bin Ali
4. Hussain bin Ali
Cucu Perempuan;
1.  Ummamah binti  Abul As
2. Ummu Kalsom binti Ali
3. Zainab binti Ali  ……

Fail 3
Zainab, menikah dengan Abu Al-Ash bin Rabi’ bin Abdul Uzza bin Abdul Syams sepupu Zainab, karena ibunya adalah Hala binti Khuwailid (saudara dari Khadijah binti Khuwailid). Zainab mempunyai anak bernama Ali (yang Syiah kata  meninggal waktu kecil) dan Umamah yang digendong oleh Nabi saw waktu shalat dan setelah dewasa menikah dengan Ali bin Abi Thalib setelah Fatimah wafat.
Cerita Abul Ash suami Zainab …….. pujian Nabi s.a.w kepadanya.
Nabi s.a.w marah kepada Ali kerana Ali nak menikah dengan anak Abu Jahal ….

Fail 4
Kisah cucu pertama nabi Ali bin Abul As , anak dari Zainab. Lahir 7 atau 8 tahun sebelum Hijrah. Selepas susuan nabi sendiri menjaganya. Nabi sangat sayang cucu ini.  Masa pembukaan Mekah nabi gendong beliau diatas unta. Masa itu umur 14-15 tahun semasa pembukaan Mekah beliau membantu mebuang berhala di kaabah. Perang Yarmuk 15 Hijrah ia terlibat. Sahid di Yarmuk pada umur 22 tahun, cucu pertama sahid.
Iqbal berkata mengenai Ali bin Abul As …..

Fail 5
Syiah menukar kelebihan Ali bin Abul Ash kepada Ali bin Abi Thalib : menjadi Nabi s.a.w menjunjung Ali bin Abi Thalib, yang tak masuk akal, menantunnya Ali berumur  muda 26 atau 32 tahun  sedang nabi berumur lebih 60 tahun pada pembukaan Mekah pada tahun 8 H bulan Ramadan. Adakah lojik naik atas belakang – bahu Nabi ……
Cerita dogeng Syiah kelebihan Ali bin Abi Thalib ……..
Ukuran Kaabah …..
Hanya Hakim seorang yang membawa riwayat Ali bin Abi Thalib naik atas bahu Nabi tetapi  pada ketika Hijrah bukan masa pembukaan Makah – ini juga tidak munasabah…… Menurut kebanyakan ulamak Hakim adalah Syiah Rafidah…… Imam Zahabi kata ia seorang Syiah …..
Syidina Hussain terpedaya dengan Syiah Kufah ….. sehingga syahid di Karbala..

Fail 6
Ali bin Abi Thalib dilahir di dalam Kaabah? …..
Kisah Umamah cucu perempuan sulung Rasulullah… beliau lah yang naik atas belakang nabi semasa sembahyang, juga baginda dukung  semasa sembahyang…… Umamah tingal dengan nabi sejak  umur 6 tahun. Kelebihan Umamah kepada nabi ….. Fatimah berpesan kepada Ali sebelum Fatimah meninggal, jika nak kahwin, kahwin lah dengan anak saudaranya Umamah. Umamah berkahwin dengan Ali bin Abi Thalib dan hidup bersama selama 30 tahun sehingga Ali di bunuh, lebih lama dari hidup dengan Fatimah. Syiah kata Umamah mandul. Sebenarnya  Umamah ada anak dengan Ali bernama Mohammad al Ausad, kata ahli sejarah seperti Baladuri ,Ibnu Athir dan lain-lain, Imam Zahabi berkata anaknya lebih dari seorang …
Selepas Ali wafat Umamah berkahwin Mugirah bin Naufal dan ada anak bernama Yahya.
Abul al Ash adalah dari bani Umaiyah yang di musuhi dan didendami Syiah …. itu punca Syiah berdusta. Syiah berkata Nabi tidak mempunyai anak perempuan selain Fatimah. Zainab bukan anak Nabi kata Siyah.
Ruqaiyah – lahir 7 atau 8 tahun sebelum kenabian, ia jelita. …….. Syiah menuduh ia kahwin dengan anak Abu Jahal begitu juga Umi Kalsom. Sebenarnya dusta dan tak masuk akal menikah masa sangat kecil … tujuannya untuk memburukkan Usman bin Afan.

Fail 7
Ruqaiyah berkahwin dengan Usman. Berhijrah ke Habsyah sebanyak 2 kali dengan Usman, kemundian berhijrah pula  ke Madinah. Fatimah hanya sekali berhijrah. Anak mereka bernama Abdullah. Nabi beri pembantu rumah kepada Ruqaiyah. Ruqaiyah sakit pada perang Badar pada tahun 2 H – nabi tak benar Usman ke Badar untuk jaga anak Nabi. Usamah juga tak dibenar pergi perang Badar. Ruqaiyah meninggal, setelah selesai perang Badar Ruqaiyah telah di kuburkan.
Zuriat Abdullah ada hingga sekarang. Bergelar Abdullah al Akbar. Sejarah Syiah telah mematikannya  pada tahun ke 4 H. Sedangkan Usman pergi ke Hijrah   pada tahun ……
Al Masudi sejarawan Syiah membocor rahsia :  Anak usman ada 2  anak dengan Ruqaiyah Abdullah al Akbar dan Abdullah al Asrar.

Fail 8
Al Masudi sejarawan Syiah membocor rahsia :  Anak Usman ada 2  anak dengan Ruqaiyah Abdullah al Akbar dan Abdullah al Asrar. Al Asrar hidup hingga 76 tahun dan mati di patuk ayam.
Kesimpulan : Anak ruqaiyah tidak mati kecil.
Ibnu Taimiyah kata : mereka tidak mati kecil. Ali Zainal Abidin termasuk tabiin besar dan berguru dengan Abdullah bin Usman bin Afan.
Fatimah – anak perempuan Nabi s.a.w ke 3 bukan pertama. Tahun kelahiran : Tahun 1 kenabian, ke 5, …..

Fail 9
Hujah Umi Kalsom anak sulung , bukan Hasan anak sulung. Hussain lahir tahun 9H bukan bukan tahun ke 4H. Hujahnya …
Persoalannya siapakah yang mula-mula dilahirkan oleh Fatimah. Syiah Rafidhah dan ahli sejarah mendakwa Hasanlah yang sulung. Dengan huraian di atas, dakwaan ini dengan sendirinya tertolak.
Dalam hal ini Mulla Baqir al-Majlisi menulis: ” Mendengarkan perkara itu, Fatimah berada dalam keadaan sedih dan sugul. Beginilah keadaan sehingga ke malam. Apabila malam menjelang beliau meletakkan Hasan di bahu kanan dan Husain di bahu kiri sementara memimpin tangan Ummu Kulthum….. Dalam perjalanan pulang Rasulullah s.a.w. mengangkat Hasan dan Fatimah pula mengangkat Husain dan memegang tangan Ummu Kultum menuju ke masjid.” (Jila’ al-`Uyun, jil. 1 hal. 217,218)
Perhatikan adakah Hasan dan Husain yang berada di atas dukung lebih besar atau Ummu Kulthum yang dipimpin itu lebih besar? Peristiwa ini sendiri membuktikan bahawa Ummu Kulthum lebih tua daripada Hasan dan Husain. Ketika Sayyidina Ali berkahwin pada tahun 4H maka anak yang pertama dilahirkan itu adalah Ummu Kulthum. Nampaknya seolah-olah tidak mungkin Hasan dilahirkan sebelum tahun 5H. Ummu Kulthum ini kemudiannya diperisterikan oleh Sayyidina Umar yang melahirkan dua orang cahaya mata untuk beliau iaitu Zaid dan Ruqayyah.

Fail 10
Surah ahzab turun tahun 6H, hasaan belum lahir bagaimana boleh jadi hadis Nabi selimut Hasan dan Hussain …..
Mengapa Syiah berbohong Hasan anak sulung, bukan Umu Kalsom…..
Kisah Yazid dan Umi Kalsom ….
Zainab bin Ali  anak kedua ……
Umi Kalsom dan zainab menjadi saksi BUKAN  Yazid membunuh Hussain – ini adalah diceritakan oleh al Majlisi seorang Ulama Syiah sendiri.

Fail 11
Perkahwinan Umu Kalsom dengan Usman selepas Ruqaiyah meningal…

Fail 12